Svårt beslut

Denna veckan har varit jobbig, jag har tänkt och tänkt och tänkt, vad vill jag göra, vart vill jag vara... V kom hit i helgen och hälsade på, vi pratade en del, vad ska vi göra, var har vi varandra och vad vill med oss... men för att ta det från början;

Förra veckan blev jag erbjuden ett nytt jobb, det är ett bra jobb, på ett kul företag och verkar vara roliga människor och det är i Oslo. Det har inte varit lätt men när V åkte i måndags morse så visste jag att vad jag skulle göra.

Igår pratade jag med min chef och berättade om mina planer, det var inte alls lätt, kändes så sorligt och trist. Det är som att säga hejdå till sin familj och veta att man aldrig kommer att ses på samma sätt igen. Det låter sjukt, men de 15 månaderna jag varit här har varit underbara, jag har fått vänner för livet, underbara minnen och lärt mig så otroligt mycket.
Visst har det varit en del motgångar, en del frustationer både på jobb och på livet här. Men jag skulle aldrig vilja vara utan det, det har varit ett av det mest lärorika åren i mitt liv och jag kommer att minnas det för livet och sakna alla här. Men det är dags, allt underbart måste ta slut nån dag och nu är det dags för mig att gå vidare, runt hörnet väntar nya äventyr, nya utmaningar, nytt land och V.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0