Nattgrubbel

Klockan är ett på natten och jag kan inte sova. Mitt hjärta bultar och pulsen är hög. Jag tänker jättemycket, tänker på framtiden, på att jag faktiskt har sagt upp mig idag, på att snart är detta slut och jag ska flytta. Är det rätt? Kommer jag att trivas på mitt nya jobb? Är det kul arbetsuppgifter? Roliga människor? Är V mannen i mitt liv? Kommer det att hålla? Kommer jag att hitta lika underbara vänner i Oslo som jag har här?

Ju mer jag tänker desstu mer klarvaken blir jag, känner att jag har lite panik. Mest har jag nog panik över jobbet, gjorde jag rätt, kommer jag att trivas på det nya jobbet, blir det utmanande? Men även allt med V, kommer jag att trivas i Oslo? Ska vi bo där hela vårt liv? Vill jag det? Vad hände med NY, Paris, Asien alla mina planer på mitt härliga liv jag skulle ha utomlands. Vad vill jag egentligen med mitt liv? Just nu vet jag varken ut eller in, vet bara att om jag inte somnar snart så kommer hela dagen vara förstörd imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0