Sms från en underbar vän

Dagen har gått framåt, var på jobbet fram till 22 men jag skulle inte vilja påstå att jag varit den mest produktiva idag, allt går i slow motion - tom att skriva ett kort mail tar mig tre gånger så lång tid än vanligt. Bra nyheter är att det var inga problem att ta ledigt på fredag så nu blir det stockholm för mig nästa helg, längtar så mycket att få komma bort en helg.

Pratade med V innan idag, han sa att han mår bättre men hans röst kändes tung, jag vet att allt är inte ok men det är iaf mycket bättre än vad det var när han var här och det är det viktigaste just nu. Jag blir både glad och ledsen av att prata med honom, glad för att höra hans röst, ledsen för att han inte kan säga det jag vill höra.

När jag pratade med V så kom jag att tänka på en av mina allra bästa vänner, en vän som jag känt i snart 8 år och även om vi inta talas vid varje dag så är hon speciell och underbar. Skickade ett sms och berättade var som hänt, fick ett underbart svar tillbaka;

"Jag vet hur det är att flytta för kärlekens skull till en annan stad.... bodde där i 2 år....mådde till slut så dåligt att inga känslor i världen hade kunnat få mig att stanna... Ge V tid, utan att kräva något tillbaka i denna stund, om du håller på att förlora honom är det så lätt att bli egoistisk och kräva uppmärksamhet. Men det är nu du ska vara så storsint och ödmjuk du bara kan. Hans välmående ska vara av största intresse...."

Jag vet om att hon har rätt, om jag hade varit i Vs kläder skulle jag vilja att han gjorde samma sak för mig om jag bad om det, för det är det kärleken handlar om, att kunna ge och ta det som båda mår bra av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0