Ännu en ny dag...

Ännu en ny dag har gryt, ännu en ny dag har kommit och trots att vinden blåser så skinner solen ute och det är härligt väder...
Jag gick hem klockan 22 från jobbet igår och la mig direkt, med en sprängande huvudvärk. Sov i ca två timmar då jag vaknade av att de slängde flaskor från restaruangen nedan.... så var den nattens sömn förstörd, fick dock sova några timmar senare och strax var det dags och gå upp. Slog rekord idag, vakana, dusha, sminka mig och komma till jobbet inom en halvtimme - jag kan oxå vara snabb om jag vill!

Pratade med V. igår. Han var glad, allt lät så bra han hade pratat med lite folk om jobb etc och det kändes som att han fått hoppet tillbaka, att allt skulle ordna sig för honom. Det gjorde mig glad, glad att han känner sig bättre, verkligen. Det är jo det enda jag vill att han ska må bättre, men samtidigt gjorde det så ont, så ont att jag inte får vara en del av hans liv längre, inte just nu iaf, int eså länge han ska finna sig själv och känna vad han vill och först då kan han ta ett beslut om vad han vill med sitt liv, med oss och om vi ska fortsätta. Det enda jag kan göra är att vänta, han vet om att han tar en risk, att han kan förlora mig men han är villig att ta den risken och menar på att om det ska bli vi så ska det bli vi..
och jag vet om att han har rätt, jag vill tro att han har rätt för om jag inte tror att han har rätt så kommer jag att sluta tro på allt jag trot på det senaste åren.

V sa till mig igår, släpp kärleken fri så kommer den tillbaka. Jag antar att han har känt sig instängd och ensam på sistonde, det enda han begär nu är en paus en break från allt och finna sig själv och få avstånd från mig från för att kunna känna efter vad han känner.

Det borde jag kunna ge honom. Fick en bok av en kompis igår, "healing anger" en budistisk bok om att finna lyckan men framför allt lyckan med sig själv. Det första sidorna handlar om att träna upp sitt tålmod, att itne handla förhastat i en situtation där vi inte kan tänka rationellt. Och det är precis det V sa innan han åkte, han vill ha tid att tänka för att inte handla irationellt och kanske ta fel beslut...

Det bästa jag kan göra nu är att ta denna tid och tänka efter vad jag vill, var jag står vad är mina mål med livet även om jag inte kännt att jag har haft behovet för det innan så kanske det är det jag behöver och det är nu jag ska ta tid till att göra det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0